Czy bieganie może zmniejszyć cellulit?

Carole Caplin, menedżerka klubu zdrowia, mówi, że bieganie nie pomoże zredukować cellulitu. Ćwiczenie jest nudne, czasochłonne, a nawet może powodować zaburzenia sercowo-naczyniowe. Lepszą alternatywą jest trening o wysokiej intensywności. Bieganie nie pomoże zredukować cellulitu, a także pozostawi mniej energii niż inne formy ćwiczeń. Ale jeśli nadal martwisz się zagrożeniami dla zdrowia, możesz spróbować jogi.

Ćwiczenia redukują cellulit

Oprócz zmniejszenia wyglądu cellulitu, ćwiczenia poprawiają skład ciała i dodają mięśni w najbardziej dotkniętych obszarach. Chociaż cardio nie może całkowicie wyeliminować cellulitu, połączenie treningu siłowego i ćwiczeń aerobowych może pomóc. Oba rodzaje ćwiczeń zwiększają masę mięśniową, przez co skóra jest gładsza i mniej zauważalna. Jeśli chcesz zminimalizować pojawienie się cellulitu, wypróbuj jogę lub trening siłowy.

Rygorystyczny schemat ćwiczeń może również poprawić skład ciała i poprawić nastrój. Oprócz redukcji cellulitu regularne ćwiczenia mogą również zwiększyć Twoją pewność siebie i zmniejszyć tkankę tłuszczową. Oczywiście, jeśli nie wiesz, jak rozpocząć program ćwiczeń, skonsultuj się z lekarzem. Poniżej wymieniono kilka ćwiczeń, które mogą pomóc zredukować cellulit i sprawić, że zniknie. Podczas walki z cellulitem upewnij się, że ćwiczysz bezpiecznie.

Regularne ćwiczenia to jeden z najlepszych sposobów na walkę z cellulitem. Ćwiczenia pomagają wzmocnić tkankę łączną, poprawiają krążenie i tonizują określone partie ciała. Regularne ćwiczenia poprawiają również stan skóry i tkanki łącznej. Zwiększone krążenie wypłukuje toksyny i odpady z organizmu. Ponadto budowanie mięśni tworzy gładszą powierzchnię. Dlatego najlepszą rutyną ćwiczeń jest połączenie treningu cardio i treningu siłowego.

Ćwiczenia sercowo-naczyniowe przez 20 do 30 minut mogą pomóc spalić tłuszcz i zmniejszyć cellulit. Wykonywanie ćwiczeń sercowo-naczyniowych przy 70 do 80 procent maksymalnego tętna jest zalecane przez American Council on Exercise. Aby obliczyć maksymalne tętno, odejmij swój wiek od dwóch20 i pomnóż ten wynik przez 0,70 lub 0,80. Aby uzyskać jeszcze lepsze wyniki, wypróbuj rytmiczne ćwiczenia całego ciała. Im intensywniejsze ruchy, tym więcej kalorii spalisz.

Oprócz ćwiczeń zdrowa dieta to kolejny sposób na pozbycie się cellulitu. Zdrowe odżywianie pomaga spalić więcej tłuszczu i dodaje energii. Skóra staje się mniej elastyczna, gdy zgromadzi się w niej nadmiar tłuszczu, co skutkuje pojawieniem się wgłębień. Zdrowa dieta pomoże Ci schudnąć i zwiększyć poziom energii, a przyśpieszenie metabolizmu to także świetny sposób na zmniejszenie cellulitu.

W ramach ogólnego reżimu sprawnościowego powinieneś również wykonać kilka ćwiczeń. Ćwiczenia pomagają spalić nadmiar tłuszczu w organizmie i mają kluczowe znaczenie w redukcji cellulitu. Wykroki, przysiady i unoszenie nóg to doskonałe ćwiczenia na cellulit. Jeśli masz trochę czasu, możesz również wypróbować saunę na podczerwień, aby pozbyć się cellulitu. I pamiętaj, cellulit dotyka nie tylko kobiety; mężczyźni są bardziej narażeni na rozwój cellulitu.

Kolejnym skutecznym ćwiczeniem redukującym cellulit jest rumuński martwy ciąg. To ćwiczenie polega na podnoszeniu ciężarów obiema rękami. Celuje w mięśnie pośladków i ścięgien podkolanowych. Stań z rozstawionymi stopami, lekko ugiętymi kolanami i rękoma przed sobą. Trzymaj w dłoniach dwa średnie hantle dłońmi skierowanymi do ud. Upewnij się, że plecy pozostają płaskie, a ramiona są z powrotem. Powtórz ćwiczenia od ośmiu do dziesięciu razy.

Szczotkowanie na sucho redukuje cellulit

Wiele kobiet przysięga szczotkowanie na sucho, aby zredukować cellulit po bieganiu. Pomaga zwiększyć przepływ krwi i poprawia strukturę skóry. Jednak nie ma badań naukowych, które wykazałyby, że szczotkowanie na sucho może faktycznie zredukować cellulit. Aby uzyskać najlepsze wyniki, skonsultuj się z dermatologiem lub chirurgiem plastycznym. Szczotkowanie na sucho to starożytna technika, ale dopiero niedawno zyskała popularność jako skuteczny sposób na pozbycie się cellulitu.

Chociaż szczotkowanie na sucho może poprawić krążenie, prawdopodobnie nie będzie miało to większego wpływu na Twoje zdrowie. Chociaż może tymczasowo napuszyć skórę, nie ma dowodów na to, że poprawia stan układu limfatycznego, który jest odpowiedzialny za wypłukiwanie toksyn i wypłukiwanie nadmiaru płynów. Ale zdecydowanie może zmniejszyć widoczność cellulitu. Z tego powodu warto spróbować, zwłaszcza przed wyjątkową okazją.

Aby zredukować cellulit po bieganiu, należy masować dotknięte obszary czystymi olejkami roślinnymi. Olej rycynowy lub olej arachidowy to doskonałe olejki do masażu. Szczotkowanie na sucho powinno się zaczynać od podeszwy stóp i iść w górę. Możesz wydłużyć czas, jeśli czujesz się chory. Po osiągnięciu zdrowej rutyny możesz stopniowo zwiększać liczbę wykonywanych sesji.

Szczotkowanie na sucho może również zredukować cellulit. Zwiększając krążenie, zachęca do uwalniania produktów przemiany materii i drenażu limfatycznego. Docelowo zdrowszy organizm będzie mógł pracować wydajniej. W rzeczywistości szczotkowanie na sucho może zredukować cellulit w ciągu kilku dni. Więc na co czekasz? Spróbuj i sprawdź, czy to działa dla Ciebie.

Skóra jest największym narządem wydalania w organizmie i wydala ponad pół kilo kwasów odpadowych dziennie przez gruczoły potowe. Otrzymuje również około jednej trzeciej krążenia krwi w całym ciele. Co więcej, jest to ostatni organ, który otrzymuje składniki odżywcze. Zdrowe ciało ma zrównoważoną, zdrową skórę. Szczotkowanie na sucho stymuluje układ limfatyczny skóry, który odpowiada za usuwanie toksyn z organizmu.

Szczotkowanie na sucho to powszechna starożytna metoda złuszczania. Proces ten był pierwotnie praktykowany w medycynie ajurwedyjskiej, formie starożytnej medycyny hinduskiej. Uważano, że stymuluje układ limfatyczny, pomagając w usuwaniu toksyn i pobudzając krążenie. Uważa się również, że poprawia poziom energii. Starożytni Egipcjanie i Grecy również praktykowali szczotkowanie na sucho. Ta metoda była nawet stosowana przez rdzennych Amerykanów i Skandynawów. Uważa się, że stymuluje organizm w sposób podobny do masażu.

Nie wiadomo, czy szczotkowanie na sucho rzeczywiście zredukuje cellulit. Chociaż zwiększa krążenie krwi, nie jest to rozwiązanie długoterminowe. Efekt pęcznienia jest najprawdopodobniej tymczasowy. Szczotkowanie na sucho może również zwiększać ryzyko infekcji skóry. Należy jednak pamiętać, że cellulit to złożony problem i zawsze należy skonsultować się z lekarzem przed wypróbowaniem jakichkolwiek nowych metod, aby zminimalizować jego wygląd.

Pozycje jogi nie redukują cellulitu

Chociaż mogłeś słyszeć, że niektóre pozycje jogi nie redukują cellulitu, prawda jest taka, że tak. W szczególności deska skośna jest skuteczna w walce z cellulitem. Napina uda, jednocześnie wzmacniając rdzeń. Plank pochyły może być wykonywany na kilka różnych sposobów jako jogin. Aby wykonać tę pozę, musisz usiąść na podłodze z wyciągniętymi nogami. Postaraj się pozostać w tej pozycji przez co najmniej dziesięć minut.

Pomimo ograniczonej skuteczności w walce z cellulitem, joga poprawia krążenie i przepływ limfatyczny. Jak donosi International Journal of Yoga w 2011 roku, zwiększony przepływ krwi może zmniejszyć wygląd cellulitu i zapobiec jego ponownemu wzrostowi. Jednak pozycje jogi nie redukują cellulitu podczas biegania. Chociaż bieganie to świetny sposób na pozbycie się cellulitu, inne metody mogą być lepiej dopasowane do Twojej sytuacji.

Jedną z najtrudniejszych pozycji jogi jest pozycja orła. Obejmuje to zginanie kolan i krzyżowanie prawego uda nad lewym. Ponadto musisz wyciągnąć ręce za plecami. Powinieneś także umieścić lewą rękę za prawym ramieniem. Ściśnięcie dłoni to skuteczny sposób na wzmocnienie mięśni brzucha i poprawę krążenia. To ćwiczenie usuwa również cellulit z twoich nóg.

Pozycja ścięgna podkolanowego to kolejna skuteczna pozycja jogi do celowania w obszary tłuszczowe. Ta pozycja jest szczególnie przydatna do ujędrniania tylnej części ud, gdzie zwykle gromadzi się cellulit. Zaczyna się od położenia się na plecach i użycia dolnej części brzucha, aby podnieść biodra do pozycji pługa. Stamtąd twoje ręce są umieszczane na dolnej części pleców. Następnie nogi powinny być wyprostowane w kierunku sufitu, wyciągając uda i biodra.

Warto też wiedzieć, że ćwiczenie mięśni nie powoduje spalania tłuszczu zgromadzonego w tkankach tłuszczowych nad nimi. Tłuszcz, który organizm przechowuje w mięśniach, pochodzi z ogólnego krążenia i metabolizmu organizmu. Dlatego ćwiczenie mięśni to sprawdzony sposób na pozbycie się cellulitu. A jeśli Twój cellulit jest nowy, bieganie może nawet pomóc Ci go całkowicie wyeliminować. Kiedy dodasz do diety bogatą w białko i zdrowe węglowodany, zauważysz znaczną zmianę.

Aby wykonać pozę żaby, musisz być w stanie prawidłowo rozprostować nogi. Zacznij od położenia pośladków nad podłogą. Zegnij kolana, podczas gdy łokcie mocno wbiją się w wewnętrzną stronę kolan. Przytrzymaj tę pozę przez co najmniej dziesięć sekund, a natychmiast odczujesz korzyści. Następnie powtórz tę samą technikę. Jeśli powtórzysz tę pozę żaby, zauważysz zauważalne wyniki.