Czy moja dieta wpływa na cellulit?

Jeśli jesteś jak większość kobiet, jedyną rzeczą, o której myślisz, jeśli chodzi o dietę i cellulit, jest to, że jeden z wielu planów dietetycznych pozwoli Ci schudnąć i utrzymać ją. Im większa masz nadwagę, tym większe prawdopodobieństwo, że Twoje ciało będzie zatrzymywać wodę, a co za tym idzie, istnieje duża szansa na powstanie cellulitu. Można by więc pomyśleć, że dieta jest jednym ze sposobów zapobiegania temu, ale czy tak jest naprawdę?

W rzeczywistości dieta nie jest tak dużym problemem, jak myśli większość ludzi. Istnieją dwa rodzaje tłuszczów, które możemy spożywać w świecie diety. Jeden rodzaj to dobry tłuszcz, a drugi to zły tłuszcz. Spożywanie większej ilości dobrych tłuszczów pomoże Ci pozbyć się niektórych złogów tłuszczu w organizmie, podczas gdy spożywanie większej ilości złych tłuszczów przyczyni się do odkładania się tłuszczu. Więc tak, dieta może wpływać na twój cellulit.

Jakich pokarmów muszę unikać, gdy myślę o tym, jak dieta i cellulit wpłyną na mnie?

Cóż, na początek musisz unikać przetworzonych i fast foodów. Te pokarmy są pełne tłuszczu, cukru i chemikaliów, które w końcu zamienią się w tłuszcz. Zamiast tego powinnaś skupić się na jedzeniu dużej ilości owoców i warzyw oraz chudego mięsa. Tego rodzaju pokarmy są naładowane witaminami i składnikami odżywczymi, które pomogą Ci pozbyć się tłuszczu bez żadnych negatywnych skutków ubocznych.

Czy zdrowa dieta i aktywność fizyczna wpływa na cellulit? Tak i nie. Cellulit jest częściowo tłusty i dlatego aktywność fizyczna i ćwiczenia mogą mieć na niego wpływ. Jednak przyczyną cellulitu jest w rzeczywistości nic innego jak nadmiar tłuszczu w organizmie. Nie oznacza to, że nie powinieneś ćwiczyć, ponieważ może to pomóc Ci schudnąć i zbudować mięśnie, co może pomóc w redukcji cellulitu, ale po prostu nie przesadzaj.

Co jeszcze wpływa cellulit? Zła dieta i niewystarczająca ilość snu?

Cóż, jeśli stosujesz dietę bogatą w tłuszcze, zwiększysz wydzielanie glukozy w organizmie, co spowoduje gwałtowny wzrost poziomu insuliny. Insulina odgrywa kluczową rolę w przekształcaniu komórek tłuszczowych w energię. Wysoki poziom insuliny może prowadzić do nadmiernego odkładania się tłuszczu w obszarach wokół ciała, takich jak uda, pośladki i brzuch. Jeśli komórki mają trudności z pozyskiwaniem glukozy, zamieni je w tłuszcz zamiast w energię.

Jak to wpływa na mój cellulit?

Cóż, ponieważ w organizmie występuje nadmiar glukozy, zwiększy się również ilość wytwarzanej insuliny. Oznacza to, że będziesz w stanie zamienić komórki tłuszczowe w energię znacznie szybciej niż zwykle. Jednak wadą jest to, że możesz zauważyć przejściowy wzrost cellulitu. Może również prowadzić do cukrzycy, ponieważ poziom cukru we krwi wzrośnie, ponieważ organizm wytwarza tak dużo insuliny.

Więc jakie inne rzeczy mogą wpływać na powstawanie cellulitu na moim ciele?

Kolejną rzeczą, która wiąże się ze złą dietą, są toksyny. Toksyny mogą być wchłaniane do komórek tłuszczowych poprzez spożywanie niezdrowej żywności, takiej jak fast food. Przetworzona żywność może pozostawić substancje chemiczne i inne toksyny w układzie pokarmowym, które są następnie pośrednio wchłaniane przez tkankę tłuszczową.

Co możesz zrobić, aby odwrócić wpływ diety antycellulitowej na Twój organizm?

Wykazano, że zdrowe odżywianie i regularne ćwiczenia znacznie zmniejszają cellulit. Dodatkowo warto poszukać diety, która nie zawiera tłuszczów nasyconych. Badania wykazały, że spożywanie co najmniej dwudziestu minut ćwiczeń trzy razy w tygodniu może znacznie zmniejszyć ilość tłuszczu, który rozwija się na brzuchu.