Dlaczego cellulit na nogach?

Jest kilka powodów, dla których możesz się zastanawiać „dlaczego cellulit na nogach?” Kolagen jest głównym białkiem w tkance łącznej, a struktura kolagenu u kobiet jest zbliżona do płotu, a jego usieciowanie sprawia, że jest silniejszy i skuteczniej zatrzymuje tłuszcz. U kobiet komórki tłuszczowe wydzielają dwa rodzaje receptorów adrenergicznych. Receptory alfa wyzwalają produkcję tłuszczu i zwiększają tętno, podczas gdy receptory beta rozkładają tłuszcz i rozluźniają naczynia krwionośne.

Wprowadzone zmiany w diecie mogą zmniejszyć widoczność cellulitu. Toksyny i produkty przemiany materii, które pozostają uwięzione w komórkach tłuszczowych, powodują pojawienie się cellulitu. Możesz pomóc wypłukać toksyny, jedząc zdrową, pożywną żywność. Ogranicz spożycie przetworzonej żywności i chudego mięsa. Cukier, tłuszcz i sól przyczyniają się do pojawienia się cellulitu. Powinieneś także wyciąć wyrafinowane i smażone w głębokim tłuszczu potrawy.

Istnieje kilka metod leczenia cellulitu na nogach, w tym kremy na receptę, domowe środki zaradcze i ćwiczenia. Aby uniknąć niepożądanych reakcji, należy wybrać program ćwiczeń obejmujący trening siłowy i ćwiczenia aerobowe. Postępując zgodnie z rutyną ćwiczeń, spalisz tkankę tłuszczową, jednocześnie wzmacniając mięśnie. Zauważysz jędrniejszy, gładszy wygląd. Możesz również zdecydować się na ukierunkowaną rutynę ćwiczeń, aby celować w obszar podatny na cellulit. Procedury ćwiczeń ukierunkowane na obszary podatne na cellulit stymulują przepływ krwi, eliminują martwe komórki naskórka i stymulują wzrost nowej skóry. Mogą również pobudzać układ nerwowy i wspomagać detoksykację.

Przetworzone mięsa, takie jak pizza, wędliny i sushi, zawierają duże ilości sodu. Ograniczenie tego rodzaju pokarmów może zmniejszyć cellulit na nogach. Żywność bogata w cukier jest również głównym źródłem stanów zapalnych i przyczynia się do starzenia. W związku z tym spożywanie pokarmów bogatych w sód może przyczynić się do cellulitu. Co więcej, spożywanie pokarmów bogatych w błonnik, takich jak owoce i warzywa, może pomóc zredukować cellulit.

Oprócz tłuszczów inną przyczyną cellulitu na nogach jest słaby przepływ krwi. Słabe krążenie powoduje gromadzenie się i gromadzenie złogów tłuszczu, co sprawia, że skóra staje się bardziej widoczna. Dlatego należy unikać diet bogatych w tłuszcze nasycone, takich jak pizza. Ponadto należy ograniczyć tłuste potrawy, zwłaszcza pizzę, i ograniczyć spożycie sera. Pomoże to poprawić krążenie i zmniejszyć widoczność cellulitu.

Sól jest głównym winowajcą cellulitu. Sól zatrzymuje płyn w komórkach tłuszczowych i tkankach, tworząc pomarszczony i zaogniony wygląd. Efekt falowania można przypisać nadmiernemu spożyciu soli, którą większość Amerykanów spożywa ponad 3400 miligramów dziennie. Jest to główny czynnik przyczyniający się do rozwoju cellulitu na nogach.

Co więcej, nie tylko przetworzona żywność powoduje cellulit. Frytownice wykorzystują oleje do smażenia, które działają przeciwzapalnie. Smażone oleje zmieniają strukturę chemiczną tłuszczów i zwiększają ich zawartość. Co więcej, zbyt duże spożycie tego rodzaju żywności powoduje gromadzenie się tłuszczu w organizmie, powodując cellulit. Na szczęście istnieje wiele sposobów na redukcję tkanki tłuszczowej. Tutaj jest kilka z nich:

Pokarmy bogate w błonnik mogą pomóc zredukować cellulit na nogach. Pokarmy bogate w błonnik, takie jak zielone warzywa liściaste, banany, awokado, woda kokosowa, nabiał i orzechy mogą pomóc zredukować cellulit. Żywność o wysokiej zawartości błonnika zawiera również przeciwutleniacze, które mogą zmniejszać uszkodzenia spowodowane przez wolne rodniki, które powodują starzenie się skóry. Wreszcie wysokiej jakości źródła białka są ważne dla metabolizmu i są również pomocne w redukcji cellulitu.

Pomimo faktu, że genetyka w ogromnym stopniu przyczynia się do rozwoju cellulitu na nogach, nawyki żywieniowe i ćwiczenia odgrywają główną rolę w tej chorobie. Nierzadko zdarza się, że kobiety mają genetyczne predyspozycje do cellulitu. Chociaż genetyka odgrywa pewną rolę, nadal nie ma dowodów na to, że skrobia jest odpowiedzialna za teksturę nóg przypominającą twarożek.

Jeśli zastanawiasz się, czy cellulit na Twoich nogach jest gruby, nie jesteś sam. Wiele osób cierpi na cellulit. Chociaż nie jest to związane z wagą ani poziomem aktywności, nie ma sposobu, aby całkowicie się go pozbyć. Genetyka i hormony określają, gdzie rozwija się cellulit, podobnie jak niektóre rodzaje diety. Ale jest kilka rzeczy, które możesz zrobić w domu, aby poprawić swój wygląd i zmniejszyć widoczną warstwę tłuszczu. Zdrowa dieta i picie dużej ilości wody pomogą Ci kontrolować cellulit.

Jednym ze sposobów zapobiegania cellulitowi są ćwiczenia. Jeśli masz nadwagę, zacznij ćwiczyć i chodzić codziennie przez co najmniej pół godziny. Nawet jeśli nie jesteś fanatykiem ćwiczeń, ćwiczenia pomogą zredukować cellulit na nogach. W rzeczywistości dr Gohara sugeruje wykonanie obu, aby zredukować cellulit w nogach. Jednak ćwiczenia nie są cudownym lekarstwem – to skuteczny sposób na obniżenie ogólnej zawartości tłuszczu i redukcję cellulitu, ale nie usunie go całkowicie.

Pomimo jego rozpowszechnienia w naszym społeczeństwie, wiele osób wciąż zastanawia się, czy to tłuszcz, czy tylko kwestia genetyki. Przyczyny powstawania cellulitu są nieznane, ale większość kobiet doświadcza go w pewnym momencie swojego życia. Genetyka i styl życia są często wymieniane jako czynniki, ale niewiele jest dowodów na to, że członek rodziny cierpi na cellulit. Chociaż genetyka odgrywa rolę w określaniu ryzyka rozwoju cellulitu, większość kobiet doświadczy go w pewnym momencie swojego życia.

Podstawową przyczyną cellulitu jest tłuszcz, który jest zaklinowany między tkanką łączną. Komórki tłuszczowe naciskają na skórę, a długie, mocne sznury ciągną się w dół. Tworzy to nierówną powierzchnię cellulitu. Genetyka odgrywa rolę w rozwoju cellulitu, a ilość tłuszczu w twoim ciele determinuje twoje szanse na rozwój cellulitu. Kobiety częściej niż mężczyźni rozwijają cellulit niż mężczyźni, ale może to dotyczyć każdego, niezależnie od wagi.

Nie jest do końca jasne, w jaki sposób ćwiczenia powodują cellulit na nogach, ale mogą sprawić, że nogi będą wyglądać na szczuplejsze. Regularne ćwiczenia mogą zmniejszyć wygląd cellulitu poprzez wzmocnienie mięśni pod spodem. Oprócz ćwiczeń zwiększa również pewność siebie. Cellulit to nieestetyczna, przebarwiona warstwa tłuszczu pod skórą, która dotyczy głównie ud i pośladków. Jeśli interesuje Cię redukcja cellulitu, możesz wprowadzić pewne zmiany w codziennej rutynie ćwiczeń.

Chociaż trening siłowy to świetny sposób na zmniejszenie cellulitu na nogach, ćwiczenia sercowo-naczyniowe są również ważne dla ogólnego stanu zdrowia. Oprócz treningu siłowego należy również skupić się na zwiększeniu masy mięśniowej i zmniejszeniu tkanki tłuszczowej. Aby stracić tłuszcz i napiąć skórę, powinieneś również włączyć do swojej codziennej rutyny treningi siłowe i dietę niskowęglowodanową. W ramach rutynowego treningu spróbuj wykonywać ruchy siłowe i ćwiczenia jogi.

Istnieje wiele różnych sposobów na pozbycie się cellulitu, a niektóre treningi reklamowane są jako ćwiczenia zmniejszające cellulit lub spalające tłuszcz. Inni uczą pewnych ruchów, które mogą zmniejszyć wygląd cellulitu, celując w hormony magazynujące tłuszcz. Cellulit jest wysoce dziedziczony, a prawdopodobieństwo jego rozwoju w dużej mierze zależy od twojej genetyki i płci. Kobiety mają tendencję do gromadzenia tłuszczu w udach i biodrach, podczas gdy u mężczyzn cellulit występuje zazwyczaj w brzuchu, pośladkach i brzuchu.

Badania wykazały, że geny są odpowiedzialne za podatność niektórych osób na cellulit. Zaangażowane mogą być geny kontrolujące regulację przepływu krwi, stan zapalny i receptory estrogenowe. Uważa się, że pewną rolę może również odgrywać genetyka danej osoby. Jeśli ma matkę lub siostrę z cellulitem, ma większe szanse na rozwój choroby, ale niekoniecznie matkę lub córkę.

Chociaż genetyka ma wiele wspólnego z powstawaniem cellulitu, wiemy, że wiąże się on z różnymi chorobami. Na przykład polimorfizm w genie HIF1A, rs11549465, zmniejsza prawdopodobieństwo rozwoju cellulitu o około 40%. Ten polimorfizm chroni również przed cukrzycą zarówno typu 1, jak i typu 2. Chociaż możliwe jest zminimalizowanie cellulitu za pomocą genetyki, ważne jest, aby nie popadać w samozadowolenie. Dobre geny będą nas chronić tylko tak długo. Musisz podjąć środki zapobiegawcze, aby zminimalizować jego skutki.

Badanie przeprowadzono na 200 szczupłych kobietach z cellulitem. Uczestnicy zostali dobrani według wieku i BMI. Wszyscy byli Włochami. Badacze skupili się na sześciu grupach genów. Spośród tych genów wybrano 15 kandydatów na podstawie ich znaczenia biologicznego. Wśród kobiet bez cellulitu stwierdzono jednak pewne warianty genetyczne. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć przyczyny powstawania cellulitu i podjąć odpowiednie działania, aby temu zapobiec.

Przyczyn rozwoju cellulitu jest kilka. W niektórych przypadkach czynnikiem może być rasa i pochodzenie etniczne. Tłuszcz gromadzący się pod skórą jest mniej rozprowadzany w skórze osób starszych. Słabe krążenie i wysokie spożycie sodu są również związane z cellulitem. Dodatkowo siedzący tryb życia może prowadzić do cellulitu. I oczywiście ważne jest prawidłowe odżywianie. Spożywanie zbyt dużej ilości soli, tłuszczu i błonnika może zwiększyć prawdopodobieństwo wystąpienia cellulitu.

Geny danej osoby mogą zwiększyć jej szanse na rozwój cellulitu. Do najczęstszych genów zwiększających ryzyko wystąpienia cellulitu należą te, które wpływają na czynność tarczycy i poziom estrogenów. Ryzyko rozwoju cellulitu jest wyższe w rodzinach, których członkowie mają cellulit. Jeśli jednak Twoja rodzina nie ma krewnych, którzy mają cellulit, nadal możesz go rozwijać, mimo że masz niewielkie szanse na jego rozwój.